piątek, 14 kwietnia 2017

Jak być sobą?


Hej 

Myślę, że większość ludzi ukrywa swoją prawdziwą naturę ze względu na społeczeństwo, które nas otacza...


      <<< PLAY MUSIC

Odpowiadając na pytanie zadane w tytule, trzeba przeanalizować dlaczego tak w ogóle boimy się być sobą? odpowiedzi można szukać nieskończenie ale największym powodem takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim społeczeństwo często boimy się tego, że zostaniemy wyśmiani przez inną ideologię jaką wyznaje nasze serce... Przytakujemy na wszystko co mówi większość, zaczynamy zachowywać się jak oni tak naprawdę nie rozwijając swoje "ja", stając się kolejnym trybikiem w tym wielkim zegarze zwanym "życiem". Chociaż próbujesz, mówisz sobie "będę sobą!" bo to w końcu moje życie i nikt nie ma na niego wpływu a po pierwszym lepszym skrytykowaniu odrzucamy te pragnienie myśląc, że to co robimy nie ma sensu! 



Idąc dalej tak naprawdę bycie sobą jest cholernie trudne, te postanowienie jest równoważne z tym, że wiele osób nie zgodzi się z tobą często możesz stracić wiele przyjaźni ale tak naprawdę czy było to coś warte wcześniej w takim "starym układzie" ? Prawdziwi przyjaciele nie odrzucą cię, będą z tobą bo na tym polega przyjaźn, jest ona na całe życie (DOBRE I ZŁE). Aby nie zniechęcić  was już do końca napiszę w końcu jak być sobą! Na pewno nie zaczynaj od razu od tego, że przefarbujesz włosy i zaczniesz wygłaszać swoją ideologię wciskając ją każdemu "na chama" no chyba, że jesteś bardzo odważny i nie boisz się krytyki to gratuluje! Bardziej poświęcam ten wpis ludziom, którzy tak jak ja byli i w sumie są w jakimś stopniu nadal myszkami z pod miotły, może zacznę od tego jak mi się to zmieniało nie jest to tak, że zacząłem od razu działalność na internecie od roku czy coś! Zaczęło się to gdzieś w 2013r. założyłem mojego pierwszego bloga, który teraz wspominam "O MAJ GASZ", bałem się dodać swoje zdjęcie tak naprawdę pisałem o rzeczach, które nie są związane z moją osobą było to straszne oszukiwanie innych a równocześnie siebie! Byłem sobie takim małym dzieckiem w tamtym momencie, przerabianie moich zdjęc wyglądało tak, że po prostu robiłem je szare chociaż i tak wstydziłem się je gdzieś dodać. Przechodząc dalej z mojej autopsji zmieniło się bardzo dużo w sumie zacząłem już się powoli obnosić moim zachowaniem czy gestykulacją ale co ważniejsze przestałem wstydzić się siebie! Można to porównać jakoś mniej więcej tak 2013-2014 zero mojej twarzy chociażby na instagramie, facebooku ale i licznych blogach, 2014-2016 no tutaj był mały przeskok moje zdjęcia stanowiły 1/3 gdzieś a do tego małe zrozumienie siebie! Idąc dalej od ostatniego roku stał się przełom zacząłem być tak naprawdę "prawie" sobą, co ciekawe myślę, że na tym się nie skończy a może moim noworocznym postanowieniem okaże się kanał na youtubie do którego do tej pory się zbraniałem a podświadomie jest to jedno z moich marzeń! W mojej osobistej obiekcji, żeby stać się sobą trzeba iść małymi krokami ciągle rozważając kolejne decyzje... 


Chcę zaznaczyć że bardzo mocno podziwiam ludzi, którzy nie boją się być sobą i robią wszystko by zmieniać szarą rzeczywistość! 

A ty? chcesz być sobą ? masz 2 opcje... zostajesz cichą myszką lub jesteś SOBĄ! wybór należy do ciebie!

33 komentarze:

  1. Bardzo mądry i fajny post!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tym, że trzeba iść własną drogą i nie bać siebie. Muszę Ci jednak powiedzieć, że odkładając decyzję na nowy rok, wyrobisz w sobie tak wielkie pokłady wymówek, że z kanałem nie wystartujesz nigdy. Jeśli miałbym Ci coś doradzić (oczywiście nie musisz się ze mną zgadzać) to daj sobie miesiąc. Określ cel. Do 30 kwietnia zacznę i się przygotuj. Znajdź tematy, na które możesz się pochwalić wiedzą i świeżym spojrzeniem. Ponagrywaj się kilkunastokrotnie wcześniej, żeby oswoić się z kamerą i nie robić dużej ilości cięć (według mnie to denerwujące) i przede wszystkim pielęgnuj w sobie myśl o tym, że jesteś osobą wartościową z wiedzą, na którą innych nie stać, żeby ją przegapić ;) Wyrób w sobie przekonanie http://wnikliwyobibok.blogspot.com/2017/04/herbata-bieganie-i-przekonanie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jaki długi komentarz WOW :O wymówki to moje życie :/ Jednakże co do tej pory chciałem to w jakimś stopniu osiągnąłem co jest dość ważne :)

      Usuń
  3. Naprawdę mądry post. Uważam, że wielu ludzi nie jest sobą ze względu na towarzystwo. Próbuję się do niego dopasować, by być lepszą wersją siebie? Ale po co skoro każdy z nas jest inny i wyjątkowy. Myślę, że to jest najważniejsze:)
    http://emsichodacka.blogspot.com/2017/03/pojecie-szczescia-osobiste-odczucia.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem sobą. Jedyne co mnie odróżnia od planu postaci, która przedstawiłeś to to, że ja się tym nie chwalę na prawo i lewo. Moi przyjaciele wiedzą o mnie wszystko, ale osoby których nie lubię mają mnie za osobę inną niż w rzeczywistości i nie spieszy mi się by to zmienić ;)

    Pozdrawiam!
    tysiac-zyc-czytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie opinia ludzi którzy nas nie lubią ma marginalne znaczenie :)

      Usuń
  5. Ja chciałbym przefarbować włosy ale mamcia nie pozwala bo mi płaci za mieszkanie a jestem biednym licealistą. Nie no społeczeństwo jest głupie i no nic nie poradzisz. Jak nie uwolnisz się z ich szponów to no nie wiem.

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to racja ale pomyśl o tym, że kiedyś to uczynisz bo w sumie nikt tego nie zatrzyma :3

      Usuń
  6. Dobrze napisane. Nie mogłabym żyć nie będąc sobą...

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pozytywna osóbka z ciebie :)

      Usuń
  7. "kanał na youtubie do którego do tej pory się zbraniam" - jakiś błąd się tu wkradł chyba.

    Myślę, że bycie sobą przychodzi z wiekiem. Jako gimbus miałam z tym problem, teraz po paru ładnych latach nie rozumiem w ogóle o co mi chodziło.

    http://nevermind-factory.blogspot.com/2017/04/i-have-no-tits.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wyłapanie błędu bo dobrze to nie brzmi w czytaniu :)

      Usuń
  8. Przybieramy maski, jak przestaniemy to robić to czujemy się wolni. Mottem mojego bloga jest „paradoksalne, moment, w którym zaczynamy się zmieniać zbiega się z momentem, w którym zaczynamy akceptować siebie takimi, jakimi jesteśmy” Od momentu kiedy zaczynamy akceptować siebie jesteśmy po prostu sobą, nie potrzebne nam maski.http://jakiesiebie.blogspot.com/2017/04/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobra wchodzę na twojego bloga <333

      Usuń
  9. Każdy ma zawsze jakieś "ale". Zazwyczaj nawet osoby postrzegane za odważne boją się wyrażać siebie (wiem z doświadczenia), co może trochę dziwić. Wszyscy w jakimś stopniu przyjmujemy do siebie opinię innych osób. To naturalne. Jednakże warto jest być sobą i przeżyć to jedno jedyne życie według własnych zasad.
    Też interesuje mnie YT. Mam nadzieję, że nasze marzenia się z czasem spełnią. Małymi kroczkami do celu :) Świetny post. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda, że przez społeczeństwo wiele osób boi się być sobą. Boimy się wyrazić swoje zdanie, bo jak inni na to zareagują? A nasze pasje? Przecież możemy zostać obdarzeni falą hejtów, ale tak naprawdę poddając się dajemy ludziom satysfakcje tego, że podcięli nam skrzydła. Nie możemy dłużej udawać kogoś kim nie jesteśmy, ludzie zawsze plotkowali i nadal będą to robić- taka ich natura, ale to nasze życie i musimy je wykorzystać jak my chcemy, czyli spełniać swoje pasje, mieć swoje zdanie i nie bać się go wyrazić. Świetny post i blog :).

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również bałem się być sobą przed kimś innym. Obawiałem się, że nie zaakceptują prawdziwego mnie i się zwyczajnie bałem, nie ukrywam tego. Jednak od kiedy jestem ze swoją dziewczyną jestem w stu procentach sobą. To ona nauczyła mnie tego, za co jestem jej ogromnie wdzięczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dobrze spotykać na swojej drodze takie cudowne istotki :)

      Usuń
  12. Ja jestem inna w domu a inna przy znajomych.. :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mądry i przemyślany wpis. Masz potencjał, wykorzystaj go dobrze! Oby więcej takich wpisów! Pozdrawiam ;3

    OdpowiedzUsuń
  14. Nareszcie ktoś w tych "internetach" napisał coś mądrego, a nie same teksty typu 'co robić, a czego Ci nie wolno pod karą śmierci'.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawie piszesz, masz fajny styl wypowiedzi. Pozdrawiam :)
    https://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawie napisany post :)

    http://loveshinny.pl

    OdpowiedzUsuń